پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
استتار انسان ها؛ هنری زیبا از Liu Bolin !
نوشته شده در یک شنبه 28 آبان 1390
بازدید : 882
نویسنده : منو تو

 
استتار انسان ها؛ هنری زیبا از Liu Bolin !


همیشه قدرت استتار در حیوانات حافظ جان آنها بوده است. ولی انسان از این قدرت برای محافظت از خودش به ندرت استفاده میکند، تصاویر زیر توسط آقای Liu Bolin هنرمند چینی خلق شده است. او با تلفیق عکس های پشت زمینه و عکس های گرفته شده از انسان ها در همان نقطه آنها را محو میکند و حالت استتاری جالبی را برای آنها به وجود می آورد. سعی کنید اشخاص را در تصاویر زیر پیــــدا کنید.










 


:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , عکس جالب , ,
:: برچسب‌ها: استتار انسان ها؛ هنری زیبا از Liu Bolin ! ,



اجتـماع گـل ها در پـردیس العین امـارات
نوشته شده در شنبه 28 آبان 1390
بازدید : 924
نویسنده : منو تو

اجتـماع گـل ها در پـردیس العین امـارات


تصاویری که در این ایمیل تقدیم شما دوستان
به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید | BestIranGroupsخواهد شد مربوط به "العین بهشت" در امارات متحده عربی هست که بعنوان اولین باغ گل در نوع خود که با هزاران سبد گل در وسط یک منطقه صحرایی گرم تزئین شده در سال 2010 در رکوردهای گینس ثبت شده است.

شما دوستان هم حتما به معجزه پول اعتقاد دارید و با دیدن چنین تصاویری به درستی اعتقادتون پی میبرید. چون ایجاد اینچنین پردیسی اونم در کشوری که فاصله چندانی با بوشهر نداره و از نظر اقلیمی بی شباهت به مناطق جنوبی کشور ما ایران نیست و حتی سخت تر هم هست واقعا آدم رو حیرت زده میکنه که چنین شرایطی رو برای پرورش گل هایی به این زیبایی، محیطی رویایی را بوجود آورده اند.

طراحان این باغ گذشته از اینکه برای مردم اونجا جایی زیبا و منحصربفرد رو آماده کردند، باعث جلب توریست به این کشور هم شدند و کلی مزایای ریز و درشت دیگه ... ضمن اینکه برای ثبت شدن در گتاب کینس اونم بخاطر قرار دادن 2964 عدد گلدان آویز واقعا جای تشویق داره، البته صرف این هزینه در مقابل ثروت رو به تزاید کشور امارات نه تنها چیزی به شمار نمیاد بلکه به نوعی باعث رونق اقتصادی آنجا نیز خواهد شد.

مساحت این باغ 21000 متر مربع هست که گویا ابتدا با 7000 متر مربع افتتاح شده اما بعد از بازدید، بازدیدگنندگان اختیار از دستشون خارج میشه و نمیتونند از خیر چیدن این گل های زیبا بگذرند که همین موضوع باعث میشه مسئولین باغ چند ماهی اونجا رو تعطیل کنند. اما در بازگشایی مجدد هم مساحت باغ رو توسعه میدهند و هم آرایش گل ها و فضاسازی رو بشکلی جدیدتر ارائه میدهند که منظره ای زیبا و چشم نواز را برای هر بیننده تداعی خواهد کرد.





 


:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , عکس طبیعت , ,
:: برچسب‌ها: اجتـماع گـل ها در پـردیس العین امـارات , گل , باغ گل , ,



امان از دست این بچه های شیطون
نوشته شده در شنبه 28 آبان 1390
بازدید : 1095
نویسنده : منو تو


 
امان از دست این بچه های شیطون ... به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید | BestIranGroups






:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , عکس کودکان , ,
:: برچسب‌ها: عکس کودکان , بچه های بامزه ,



زاینده رود زاده شد
نوشته شده در شنبه 28 آبان 1390
بازدید : 961
نویسنده : منو تو


زاینده رود زاده شد

باز شدن دریچه های سد زاینده رود در روز شنبه هفته جاری،جریان آب همزمان با عید سعید قربان بستر این رودخانه در نواحی شهر اصفهان را سیراب کرد و شور و نشاط خاصی در شهر اصفهان برپاست. بسیاری از شهروندان اصفهانی بدنبال آب جاری شده در بستر این رودخانه به شادمانی می پردازند.

 


:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: زاینده رود زاده شد ,



کلبه های تنهایی
نوشته شده در شنبه 28 آبان 1390
بازدید : 989
نویسنده : منو تو

کلبه های تنهایی




:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , عکس طبیعت , ,
:: برچسب‌ها: کلبه تنهایی , کلبه , طبیعت , ,



10 مکان شگفت انگیز ساخته دست بشر !
نوشته شده در شنبه 28 آبان 1390
بازدید : 887
نویسنده : منو تو


10 مکان شگفت انگیز ساخته دست بشر !

تخت جمشید

تخت جمشید یا پارسه که در شهرستان مرودشت در شمال استان فارس واقع است، نام یکی از شهرهای باستانی ایران است که طی سالیان پیوسته، پایتخت مجلل و تشریفاتی امپراتوری ایران در زمان امپراتوری هخامنشیان بوده‌ است. در این شهر باستانی، مجموعه کاخ‌هایی به نام تخت جمشید وجود دارد که در دوران زمامداری داریوش بزرگ، خشایارشا و اردشیر اول بنا شده ‌است و به مدت حدود ۵۰ سال، مرکزی برای برگزاری مراسم آیینی و جشن‌ها مخصوصاً نوروز بوده ‌است. تخت جمشید با نام‌های پارسه، هزارستون، چهل منار و پرسپولیس نیز معروف است. بنیانگذار تخت جمشید داریوش بزرگ بود، البته پس از او پسرش خشایارشا و نوه‌اش اردشیر یکم با گسترش این مجموعه به بزرگی آن افزودند. بسیاری از اطلاعات موجود که در مورد تاریخ هخامنشیان و فرهنگ آنها در دسترس است به خاطر سنگ‌نبشته‌هایی است که در این کاخ‌ها و بر روی دیواره‌ها و لوحه‌های آن حکاکی شده ‌است. باور تاریخدانان بر این است که اسکندر مقدونی سردار یونانی در ۳۳۰ پیش از میلاد، به ایران حمله کرد و تخت جمشید را به آتش کشید و احتمالاً بخش عظیمی از کتابها، فرهنگ و هنر هخامنشی را با اینکار نابود نمود. با این‌حال ویرانه‌های این مکان هنوز هم در شهرستان مرودشت در استان فارس برپا است و باستان شناسان از ویرانه‌های آن نشانه‌های آتش و هجوم را بر آن تأیید می‌کنند. این مکان از سال ۱۹۷۹ یکی از آثار ثبت شدهٔ ایران در میراث جهانی یونسکو است.







 

 


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: 10 مکان شگفت انگیز ساخته دست بشر , تخت جمشید , دیوار چین , اهرام مصر , تاج محل , ماچو پیچو , انگکور وات , شهر ممنوعه , معابد باگان پاگودا , معبد کارناک , تئوتیهواکان , ,



آلبوم عکس هنرمندان (6)
نوشته شده در جمعه 27 آبان 1390
بازدید : 957
نویسنده : منو تو



بیست اقامتگاه ساحلی برتر دنیا
نوشته شده در جمعه 27 آبان 1390
بازدید : 892
نویسنده : منو تو

بیست اقامتگاه ساحلی برتر دنیا


1. Golden Triangle Resort - Chiang Rai , Thailand
 
 


2. Murni's Villa - Ubud, Bali

 


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: بیست اقامتگاه ساحلی برتر دنیا , ,



زیبایی های بکر طبیعت در ویتنام
نوشته شده در جمعه 27 آبان 1390
بازدید : 829
نویسنده : منو تو

زیبایی های بکر طبیعت در ویتنام


زیبایی های ویتنام خصوصا خلیج هالونگ که یکی از زیباترین مناظر طبیعت در ویتنام است قابل توصیف نیست؛ سازه هایی از سنگ آهک، ارک های صخره ای، آب های شفاف، تالاب های خارج از دسترس، پرتگاه هایی با شیب تند، خلیج های کوچک آرامش بخش، غارهای وهم آور و هزاران جزیره کوچک زیبا که مجموعه ای از شگفتی ها را در خود جای داده اند.

خلیج Halong به معنای اژدهای نزول‌کرده خلیج کوچکی واقع در استان کوانگ نن در شمال شرقی ویتنام است که از نظر اجرایی به شهر هالونگ، شهرک کام فا و بخشی از ناحیه وان دون تعلق دارد. این خلیج در فهرست میراث جهانی یونسکو جای داشته و یکی از مقاصد محبوب گردشگران است. بطوریکه در سال ۱۹۹۴ منطقهٔ مرکزی خلیج هالونگ از سوی یونسکو در فهرست میراث جهانی قرار گرفت و در سال ۲۰۰۹، بنیاد عجایب هفت‌گانهٔ جدید این خلیج را در فهرست نامزدهایش به‌ عنوان یکی از عجایب هفتگانه طبیعت دنیا وارد نمود.

از ویژگی‌های خلیج هالونگ وجود هزاران جزیره و کارستِ سنگ آهکی در شکل‌ها و اندازه‌های گوناگون است. این جزیره همچنین مرکز منطقهٔ بزرگتری است که خلیج بای تو لونگ در شمال شرقی و جزیره‌های کات با در جنوب غربی را در برگرفته و همگی این مناطق از نظر زمین‌شناسی، جغرافیایی، ژئومورفولوژی، آب و هوا و خصوصیات فرهنگی شرایط یکسانی دارند. بنا بر پژوهش‌های تاریخی انجام‌گرفته، انسانِ پیش از تاریخ در حدود ده‌ها هزار سال پیش در این منطقه می‌زیسته است. خلیج هالونگ همچنین شاهد رویدادهای مهمی در تاریخ ویتنام بوده و مصنوعات بسیاری در بای تو موت، غار دائو گو و بای چای کشف شده ‌است.

خلیج هالونگ مساحتی در حدود 1.553 کیلومتر مربع شامل 1.960 جزیرهٔ کوچک و عمدتاً سنگ آهکی را در بر می‌گیرد. مرکز این خلیج منطقه‌ای به مساحت ۳۳۴ کیلومتر مربع است که با دارا بودن ۷۷۵ جزیرهٔ کوچک از تراکم بالایی برخوردار است. سنگ آهکی که در این خلیج وجود دارد در طول ۵۰۰ میلیون سال و تحت شرایط و محیط‌های گوناگون شکل گرفته است. همچنین تکامل کارست‌های خلیج هالونگ در طی ۲۰ میلیون سال و تحت تأثیر آب و هوای مرطوب گرمسیری روی داده است. تنوع جغرافیایی محیط منطقه، تنوعی زیستی را به‌وجود آورده است که اکوسیستم‌های همیشه‌سبز گرمسیری، اقیانوسی و ساحلی را در بر می‌گیرد. خلیج هالونگ همچنین موطن ۱۴ گونهٔ گیاهی بومی و ۵۰ گونهٔ جانوری بومی است.






 


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: زیبایی های بکر طبیعت در ویتنام ,



جدیدترین سوژه های جالب از شکار لحظه ها
نوشته شده در جمعه 27 آبان 1390
بازدید : 990
نویسنده : منو تو

جدیدترین سوژه های جالب از شکار لحظه ها

 








:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , , ,
:: برچسب‌ها: جدیدترین سوژه های جالب از شکار لحظه ها ,



رژیم این سوپراستارها را داشته باشید !
نوشته شده در جمعه 27 آبان 1390
بازدید : 1174
نویسنده : منو تو

اگر می خواهید خوش اندام باشید

رژیم این سوپراستارها را داشته باشید !


حتما برای شما پیش آمده كه با دیدن یك ستاره سینما پیش خودتان بگویید چطور این‌ها اینقدر اندام متناسبی دارند ! اما واقعیت این است كه این افراد هم مثل مردم عادی اگر مراقب غذاخوردن خود نباشند و مرتب و حرفه‌ای ورزش نكنند مثل بسیاری از افراد دیگر چاق شده و تناسب اندام خود را از دست می‌دهند. چیزی كه برای یك ستاره سینما به منزله خودكشی حرفه‌ای است. در این ایمیل نگاهی خواهیم داشت به بخشی از تمرینات ورزشی و رژیم‌های غذایی تعدادی از ستارگان هالیوود. با خواندن این مطلب خودتان متوجه می‌شوید كه این افراد برای داشتن اندامی متناسب چقدر مرارت می‌كشند.


دانیل کریگ (Daniel Craig)

رژیم غذایی آقای باند!

جدیدترین مامور007 سینما بدون شك فیزیكی‌ترین و عضلانی‌ترین جیمز باند تاریخ سینما را به تصویر كشیده است. كریگ برای این‌كه از هر جهت آماده بازی در نقش باند باشد برنامه ورزشی و غذایی بسیار سنگینی را اجرا كرد كه نتیجه فوق‌العاده‌ای را در پی داشت. برنامه غذایی او سفت و سخت اما به حد كفایت انعطاف‌پذیر بود.

او از ساعت 2 بعدازظهر به بعد دیگر كربوهیدرات‌های ساده مثل شكر یا قند نمی‌خورد. در ضمن از ساعت 5 عصر به بعد هم كربوهیدرات نشاسته‌ای مثل سیب‌زمینی، نان یا برنج نمی‌خورد. او روزانه 2 لیتر آب و 2 نوع میوه مختلف می‌خورد. برنامه غذایی او از 3 وعده غذای اصلی و 2 میان وعده تشكیل می‌شد. صبحانه او معمولا شامل 2 عدد تخم مرغ و 2 عدد نان، و ناهار و شام گوشت قرمز یا ماهی به اضافه سبزی‌های پخته شده است. كریگ با كمك این رژیم غذایی و یك برنامه تمرینی 5 روز در هفته سطح آمادگی جسمانی خود را در حدی افزایش داد كه توانست در 2 فیلم "كازینو رویال" و "ذره‌ای آرامش الهی" تقریبا در تمام صحنه‌های زد و خورد و اكشن بدون استفاده از بدل، بازی كند.



هیوج جکمن (Hugh Jackman)

صبح‌ها چه ساعتی بیدار می‌شود؟

جكمن، یكی از پرطرفدارترین سوپراستارهای حال حاضر هالیوود است كه در سال 2008 به‌عنوان جذاب‌ترین مرد روی كره زمین انتخاب شد. این بازیگر مطرح فیلم‌های اكشن كه عمده شهرتش را مدیون بازی در سری فیلم‌های "مردان ایكس" است برای رسیدن به اندام ورزیده و متناسب برای فیلم‌های اكشن و مهم‌تر از آن حفظ این شرایط بدنی، رژیم غذایی و تمرینات ورزشی دشواری انجام داده است.

جكمن 43 ساله به‌طور معمول، 5 بار در هفته روزی یك ساعت و نیم ورزش می‌كند. تمرینات او بیشتر بر مبنای دویدن روی تردمیل و كار با دستگاه شبیه‌ساز قایقرانی و پارو زدن است. رژیم غذایی او مثل بسیاری از ورزشكاران حرفه‌ای بیشتر بر محور خوردن مواد‌غذایی پروتئینی با حجم بالاست و چه ماده غذایی پروتئینی بهتر از سفیده تخم مرغ. برنامه جكمن به این صورت است كه هر روز ساعت 4صبح از خواب بیدار می‌شود و چند سفیده تخم مرغ خام می‌خورد. سپس هر 3ساعت یك‌بار باز هم سفیده تخم مرغ می‌خورد.

 

 


:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار سینما ایران و جهان , تفریح و سرگرمی , سینما ایران و جهان , ,
:: برچسب‌ها: رژیم سوپراستارها , دانیل کریگ , دانیل کریگ , گوینت پالترو , اسکارلت جوهانسون , اسکارلت جوهانسون , کریستین بیل , کریستین بیل , درو باریمور ,



ده چیز ترس آور که شاید به آن فکر نکردید !
نوشته شده در جمعه 27 آبان 1390
بازدید : 998
نویسنده : منو تو

ده چیز ترس آور که شاید به آن فکر نکردید !


فوبیا؛ هراس یا ترس شدید پدیده ای است كه به صورت آگاهانه یا ناخود آگاهانه زندگی بسیاری از انسانهای جهان را مختل می كند. این پدیده بیشتر ناشی از ترس از قرار گرفتن در موقعیتی خطرناك است و معمولا كنترل آن برای فرد مبتلا سخت و گاهی غیر ممكن است. در حدود 19.2 میلیون نفر انسان در سن 18 سالگی در آمریكا به گونه های مختلفی به این اختلال روحی مبتلا هستند كه در ادامه مطالب این ایمیل به عمده موارد و مشهورترین آنها که نشریه لایو ساینس اشاره شده را از نظر خواهید گذراند.


ترس از مار : یكی از رایج ترین فوبیاها در میان بسیاری از مردم ترس از مار است كه به احتمال زیاد ریشه ای تكاملی دارد. در گذشته های دور تشخیص دادن مارها و عنكبوتها برای بقای انسان نقشی حیاتی داشته است. توانایی تشخیص مارها در یك چشم به هم زدن یكی از رفتارهای تكاملی است كه به اجداد انسان در جهان وحشی ما قبل تاریخ امكان بقا داده است.


ترس از خزندگان عجیب : شاید برخی از افراد با دیدن برخی از حشرات تنها احساس چندش آوری پیدا كنند، اما این جانداران كوچك در واقع این توانایی را دارند كه برخی از انسانها را به شدت بترسانند كه این شدت در زنان نسبت به مردان چهار برابر است. مطالعه دانشمندان دانشگاه كارنگی ملون نشان می دهد دختر بچه های 11 ماهه به سرعت قادرند در برابر تصاویری از مارها با عنكبوتها نشانه های ترس را در صورت خود انعكاس دهند در حالی كه این خصوصیت در پسربچه هایی با همین سن وجود ندارد. دیدگاه تكاملی این فوبیا بر این اساس است كه زنان در دوران باستانی حیات بشر در هنگام جمع آوری غذا با چنین جاندارانی مواجه می شده اند و انقباض ماهیچه های بدن و صورت در برابر چنین منظره ای به عنوان ابزار محافظت مادر و فرزند در برابر جاندار شناخته شده است.

 


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , دانستنی ها , ,
:: برچسب‌ها: ده چیز ترس آور , ترس از مار , ترس از خزندگان عجیب , ترس از مكان , ترس از دیگران , ترس از بلندی , ترس از تاریكیترس از صائقه , ترس از پرواز , ترس از سگ , ترس از دندانپزشك ,



ویلایی زیبا در ایران شبیه کاخ سفید
نوشته شده در جمعه 27 آبان 1390
بازدید : 868
نویسنده : منو تو

ویلایی زیبا در ایران شبیه کاخ سفید

این ویلای زیبا كه در عكس مشاهده میكنید در رشت ساخته شده است و متعلق به یكی از پولدارهائی است كه در تهران زندگی میكند. لازم به ذكر است كه سرو صدای این ویلا در محافل خبری خارجی هم از جمله VOA News و BBC News شنیده شده و تمامی عكسهای این ویلا را با ذكر جزئیات كامل و متراژ پوشش كامل خبری دادند و حتی آنرا با كاخ سفید مقایسه كردند


 
 
 


:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: ویلایی زیبا در ایران شبیه کاخ سفید ,



بازدید : 1067
نویسنده : منو تو

برای رسیدن به نوزاد كوچك‎تان چقدر باید دست به جیب شوید؟

این هدیه خرج دارد!


هر زوجی وقتی به بچه‎دار‌شدن فكر كند، یكی از فاكتورهایی كه در نظر می‎گیرد، حتما هزینه های زندگی است. دیگر گذشت آن روزهایی كه تولد یك بچه به جز مدتی حول‌و‌حوش زایمان مادر، تاثیر خاصی روی زندگی نداشت. حالا برای تولد بچه‎ها از قبل كلی برنامه، هزینه و هدف هست كه تا آخر عمرش ادامه پیدا می‎كند. این پرونده قرار است یك راهنما باشد برای كسانی كه تصمیم به بچه‎دار شدن دارند، تا بدانند احتمالا با چه هزینه هایی مواجه می‎شوند. البته ممكن است شما نیاز به تعدادی از این هزینه‎ ها نداشته باشید یا به دلایلی هزینه های خاص دیگری پیدا كنید. دقت كنید، هزینه های پزشكی كه در زیر آمده، به جز در مواردی كه ذكر شد، بدون احتساب هرگونه بیمه است.

بخش اول :

روزهای تصمیم ‎گیری

 


این روزها همه والدین می‎دانند كه یكی از شروط داشتن بارداری مطمئن و نوزاد سالم، آمادگی پیش از بارداری است. این آمادگی برایتان كمی هم خرج دارد كه معمولی ‎ترین‎هایش این‎هاست:

- مراجعه به پزشك


پیش از هر كار باید نزد یك پزشك متخصص زنان و زایمان بروید. هزینه هایی كه احتمالا در مطب با آن‎ها مواجه می‎شوید، این‎ها هستند:
ویزیت، تشكیل پرونده، تعیین قد، وزن و فشار و... : 12هزار تومان
وسایل معاینه: 10 هزار تومان
تست پاپ‎اسمیر: 6 هزار تومان

- داروهای تقویتی

معمولا پیش از بارداری فقط قرص فولیك‎اسید را تجویز می‎كنند كه بسیار ارزان‎قیمت است، اما اگر كمبود آهن یا كلسیم داشته باشید، ممكن است مجبور شوید این هزینه‎ها را هم بپردازید.
قرص آهن یا كلسیم خارجی:
هر قوطی 100 تایی- 20 هزار تومان

- آزمایش چكاپ

معمولا پزشك در نخستین جلسه این آزمایش را برای‌تان می‎نویسد. این آزمایش معمولا تنها آزمایش خون است (در موارد خاصی ممكن است آزمایش ادرار یا مدفوع هم لازم باشد) و شامل بررسی همه فاكتورهای خونی، هورمونی و بیماری‎های خونی می‎شود.
آزمایش خون كامل:
90 هزار تومان

- سونوگرافی

در صورت داشتن سابقه مشكلات رحمی یا هورمونی ممكن است پزشك‎تان درخواست سونوگرافی هم بكند.
سونوگرافی رحم:
12 هزار تومان

- تست بارداری


به بهترین قسمت رسیدید! وقتی كه ممكن است باردار شده باشید.
تست بارداری خانگی (از روی ادرار):
2 هزار تومان
آزمایش خون بارداری:
10 هزار تومان

اگر باردار نشوید

- روزهای سخت امیدواری


ممكن است به هر دلیل بارداری برای شما رخ ندهد. درصورتی كه تلاش ناموفق برای بارداری 6 ماه (و گاهی یك سال) ادامه داشته باشد، شما باید برای درمان اقدام كنید. بسته به مشكلی كه وجود دارد، ممكن است شما به هر یك از این روش‎ها نیاز داشته باشید. لازم است بدانید كه درمان‎های ناباروری تحت پوشش هیچ بیمه‎ای نیستند و اغلب بسیار پرهزینه هستند. به جز این آزمایش‎های متعدد، مراجعات بسیار به پزشك، بیمارستان و مراكز ناباروری، سوالات اطرافیان و... می‎توانند بیشتر از هزینه مالی، هزینه اعصابی داشته باشند!

- روش IUI


برای مشكلات مربوط به رحم یا تنبلی اسپرم. در این روش اسپرم را گرفته و به رحم تزریق می‎كنند.
هزینه هر بار IUI:
شصت هزار تومان

- رحم اجاره‎ای


برای مشكلات رحم زن. این روش مراحل پیچیده قانونی و شخصی دارد و معمولا هزینه های آن كاملا توافقی است.
متوسط هزینه رحم اجاره‎ای (مزد زن صاحب رحم + خرج دوران بارداری و زایمان او): حدود 5 تا 7 میلیون تومان

- روش IVF


برای مشكلات لقاح. در این روش اسپرم و تخم در محیط آزمایشگاهی لقاح داده شده سپس به رحم زن تزریق می‎شوند.
هزینه هر بار IVF:
یك‌ونیم میلیون تومان

- روش‎های درمان دارویی


برای كسانی كه دچار كم‎كاری هورمونی هستند، تخمدان یا اسپرم ضعیف است، تعادل هورمونی‎شان به هم خورده و ...
هزینه دارو:
بسته به نوع مشكل حدود 40 تا 200 هزار تومان


 


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , کودک , ,
:: برچسب‌ها: کودک , آموزش , شیر خشک , نوزاد , کودک متفکر ,



زیباترین اسکناس های جهان را بشناسید
نوشته شده در جمعه 27 آبان 1390
بازدید : 924
نویسنده : منو تو

اسکناس، نماد کشورهای جهان

زیباترین اسکناس های جهان را بشناسید

اسکناس هر کشوری سمبلی از سرمایه و فرهنگ آن کشور محسوب می شود. می توان گفت ترکیبی از فرهنگ و اقتصاد برخی کشورها بر روی اسکناس ها و پول رایجشان نقش بسته است. بطوریکه طرح زیبای برخی اسکناس ها در کشور های جهان، به نمادی از فرهنگ آن کشور ها نیز مبدل شده است.چاپ اسکناس در ایران هم از این قانون تبعیت می کند.در این گزارش تلاش شده تا شما را با فلسفه وجودی برخی از زیباترین اسکناس های جهان آشنا کنیم.
 
سوئیس
 
 
سوئیس یکی از زیباترین کشور های دنیا محسوب می شود. در پشت اسکناس 100 فرانکی این کشور زیبا طرح هنری، پیکره آلبرت گیاکومتی نقش بسته است. این اثر هنری که به سال های 1901-1966 ساخته شده است همراه با نماد امضای این هنرمند هم اکنون بر روی پول رایج این کشور خودنمایی می کند. واحد پول سوئیس، فرانک سوئیس است.
 

مالدیو
 
 
 
مالدیو واقع در اقیانوس هند و از مجموع 1300 جزیره ای است که در این اقیانوس قرار دارند و در 500 مایلی جنوب غرب هند قرار دارد. ماهیگیری و جمع آوری نارگیل که تنها راه در آمد در این کشور است، با طرحی زیبا بر اسکناس این کشور فقیر طراحی شده است. مالدیو در میان فقیرترین کشورهای جهان جای دارد. همچنین صدف های زیبا که در حاشیه این اسکناس حک شده است استعاره ای است بر اولین منبع درآمدی آنها که از طریق این صدف ها بوده است. واحد پول مالدیو روفیا است.
 

 


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: اسکناس , پول , فرهنگ , هنگ کنگ , مالدیو , نیوزیلند , جزایرفارو , گینه , سوییس ,



شورلت کوروت ZR1
نوشته شده در جمعه 27 آبان 1390
بازدید : 1097
نویسنده : منو تو

یک خودرو آلومینیومی

شورلت کوروت ZR1

شورلت کوروت ZR1 خود را با یک موتور 6.2 لیتری 8 سیلندر روانه بازار کرده که 638 اسب بخار قدرت را مدیون سوپرچارژ بودنش است. جعبه دنده 6 سرعته دستی نقش شریان های خروجی قلب تپنده ی این خودرو را بازی می کند و قدرت را به چرخ های عقب منتقل می کند.


این خودرو از آلومینیوم ساخته شده و البته برای کاهش بیشتر وزن در سقف و کاپوت و سه قسمت دیگر از این خودرو از فیبر کربن استفاده شده است. این خودرو در 3.3 ثانیه سرعت خود را از حال سکون به صد کیلومتر بر ساعت می رساند و حداکثر سرعت آن 330 کیلومتر بر ساعت اندازه گیری شده است.

قیمت این خودرو در وب سایت شورلت 110،300$ است.
 











 
منبع : عصر ایران

:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , عکس ماشین , ,
:: برچسب‌ها: شورلت , کوروت , سوپر ماشین , سوپر اسپرت , اسپرت , خودرو , ماشین , آمریکا ,



خواب‌هايی که زندگیتان را عوض می کنند
نوشته شده در جمعه 27 آبان 1390
بازدید : 1011
نویسنده : منو تو

همه چیز در مورد تفسیر خواب‌

خواب‌هايی که زندگیتان را عوض می کنند



كمتر انساني را پيدا مي‌كنيد كه به خواب‌ها و روياهايي كه مي‌بيند اهميت ندهد، اما اكثر ما نمي‌دانيم اين خواب‌ها چه معنايي دارند اما متخصصان مي‌گويند، دقت كردن بيشتر به روياهاي شبانه مي‌تواند به بالا رفتن كيفيت زندگي انسان كمك كند.  دكتر گائل دلاني، پروفسور روان‌پزشكي مي‌گويد: «هرشب، وقتي رويايي ببينيد اين ناخودآگاه‌تان است كه نسبت به زندگي شما و اتفاقاتي كه براي شما افتاده واكنش نشان مي‌دهد...  اگر به اين خواب‌ها دقت كنيد مي‌توانيد راه‌حل بسياري از مشكلات خودتان را در آن‌ها پيدا كنيد.» در اين مطلب شما نكته‌هاي بسيار مهمي در مورد تعبير روياها و چگونگي استفاده از تعبيرآن‌ها در زندگي واقعي را پيدا مي‌ كنيد.
 



وقتي فلج شدن به نفع شماست

طي 90 دقيقه اول خواب، شما از خواب سبك به مرحله خواب عميق وارد مي‌شويد. سپس وارد مرحله REM مي‌شويد كه در آن ضربان قلب و تنفس شما نامنظم شده، حركات چشم‌ها سريع مي‌شود و سرعت فعاليت مغز بالا مي‌رود و در اين مرحله حدود 80درصد روياها شكل مي‌گيرد. در همين مرحله هم هست كه روياها واضح و شفاف هستند. به‌طور معمول شما طي خواب شبانه‌تان 3 تا 5 بار وارد اين مرحله مي‌شويد اما جالب‌ترين نكته در اين ميان اين است كه طي اين مرحله تقريبا تمام اعضاي ديگر بدن شما فلج مي‌شوند، اما چرا؟ دكتر ويليام كولر، فوق تخصص خواب و مدير مركز خواب اسپرينگ هال مي‌گويد: «اين فلج شدن واكنش طبيعي بدن است تا بدن در حين خواب ديدن به خواب‌ها عمل نكند، مثلا باعث شود كه فرد در زمان خواب ديدن لگد نزند يا ندود يا مشت نزند.»



اما وقتي كه رويا مي‌بينيد در مغزتان چه اتفاقي مي‌افتد؟ متخصصان خواب در اين مورد مي‌گويند كه اطمينان ندارند، ولي اكثر آن‌ها مي‌گويند، خواب ديدن نتيجه رويارويي خاطرات و احساس فرد است. در واقع از جهتي خواب ديدن مي‌تواند احساس شما را درباره تمام آنچه طي روز براي‌تان اتفاق افتاده تعديل كند و از جهتي ديگر هم خواب ديدن تفسيرهاي ناخودآگاه شما در مورد خود شما و جهان پيرامون‌تان است. دكتر كولر مي‌گويد: «در خلال خواب، خاطرات ذخيره مي‌شوند. رويا ديدن روندي است كه باعث تقويت حافظه درازمدت مي‌شود.» درواقع مي‌شود گفت كه خواب ديدن روندي است كه طي آن ناخودآگاه و مغز شما تصميم مي‌گيرند چه مسائلي را در ذهن‌تان ذخيره و كدام‌ها را پاك كنند.


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , سلامتی روح , ,
:: برچسب‌ها: خواب , تعبیر , تفسیر , خوابیدن , فروید , یونگ , روانشناسی , الگو , سوررئال ,



مجله ترفند(3)
نوشته شده در پنج شنبه 26 آبان 1390
بازدید : 962
نویسنده : منو تو

.:: 15 میانبر کیبورد مفید برای افزایش کارایی در ویندوز ::.

اگر شما خود را یک کاربر حرفه ای یا حتی آماتور پی.سی بدانید، حتما ارزش میانبر های کیبرد در افزایش کارایی را درک می کنید. تقریبا اکثر کاربران، برای کارهایی مثل کپی و پیست کردن متن هایشان از کیبرد استفاده می کنند. یا وقتی وضع پایداری ویندوز وخیم می شود از میانبری مثل Ctrl + Alt + Delete استفاده می کنند. اینها میانبر های رایج و جا افتاده ای در میان کاربران هستند. اما یک بخش دیگر هم از میان بر ها هستند که در چند سال اخیر به ویندوز اضافه شده اند. اما متاسفانه بسیاری از کاربران از آنها بی اطلاع هستند. بنابر این اگر می خواهید به طور مختصر و مفید با 15 میانبر عالی برای افزایش کارایی، آشنا شوید؛ در ادامه این ایمیل همراه ما باشید.

تکان دادن یک کلمه ای اشاره گر با هر حرکت:

مشغول تایپ هستید. نگاهی به صفحه مانیتور می اندازید و می بینید یک کلمه در وسط خط شما اشتباه تایپ شده. احتمال زیاد از کلید های جهت دار کیبرد برای رسیدن به آن کلمه و ویرایشش استفاده می کنید. اشاره گر با هر بار فشار دادن کلید های جهت دار، یک حرف به عقب یا جلو می رود. از این به بعد کلید Ctrl را هم درگیر کنید تا اشاره گر مجبور شود یک کلمه به جلو یا عقب برود. به این ترتیب سرعت شما افزایش خواهد یافت.

انتخاب یک کلمه ای متون با هر حرکت:

گاهی وقتی مشغول تایپ هستید و متوجه اشتباه بودن چند کلمه می شوید، شیفت را می گیرید و با کلید های جهت دار ویندوز کلمه های غلط را انتخاب کرده، ویرایش می کنید. در این هنگام با هر بار زدن کلید های جهت دار، یک حرف انتخاب می شود. اما اگر دوباره به سراغ کلید Ctrl بروید، می توانید با هر بار زدن کلید، یک کلمه را انتخاب کنید.


:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , مجله ترفند , ,
:: برچسب‌ها: 15 میانبر کیبورد مفید برای افزایش کارایی در ویندوز , سرعت بوت ویندوز را افزایش دهید , ۱۵ نکته کامپیوتری که همه باید بدانند , سالم سازی 100% ویندوز اکس پی , صدای یاهو را از سایت یاهو بشنوید , عکس گرفتن از صفحه مونیتور در ویندوز ویستا ,



نکوداشت سه نسل از برگزیدگان سینماگران ایران
نوشته شده در سه شنبه 24 آبان 1390
بازدید : 1064
نویسنده : منو تو

  نکوداشت سه نسل از برگزیدگان سینماگران ایران

مراسم نکوداشت برگزیدگان سه نسل از سینماگران با حضور جمع صمیمی از سینماگران، هنرمندان و مدیران و مسئولین فرهنگی در 17 آبان‌ماه در هتل استقلال تهران برگزار شد. ضمن اینکه بارش برف در تهران باعث ترافیک شدیدی در خیابان ها شد و مهمانان با تاخیر خود را به محل رساندند و عاقبت مراسم با بیش از یک ساعت تاخیر آغاز شد. اجرای مراسم به عهده "علی معلم" بود که مانند یادداشت های سردبیری خود در مجله دنیای تصویر مراسم را با غزلی از حافظ آغاز کرد. "محمدرضا عباسیان" مدیر عامل موسسه رسانه های تصویری از جمال امید به عنوان طراح این پروژه نام برد و‎ ‎گفت:‌ این مجموعه، آثاری را در بر می‌گیرد كه حقوقش در اختیار موسسه بوده است و‏‎ ‎مجموعه‌های بعدی نیز در حال آماده شدن است كه به زودی عرضه می‌شود‎.
عباسیان این مجموعه را شامل سه زیرنویس فارسی‌،‎ ‎عربی و انگلیسی خواند و گفت:‌ روی كیفیت بسیاری از آثار سینماگران نسل اول كار شد و‎ ‎آماده سازی مناسبی صورت گرفت. ضمن اینكه آقایان افخمی و شایقی را كه روح جوانتری‎ ‎دارند در میان نسل سوم قرار دادیم‎. در مجموعه آثار فیلم‌سازان نسل اول فیلم‌های"‎حكم" و "ضیافت" از مسعود كیمیایی‌، "لیلا" و "هامون" از داریوش مهرجویی‌، "مادر" و‎ "‎دلشدگان" از علی حاتمی‌ و "ناخدا خورشید" از ناصر تقوایی‌ عرضه شده است‎.

بنابراین گزارش عزت‌الله انتظامی با حضور بر روی سن به ذكر‎ ‎خاطره‌ای از علی حاتمی در هنگام ساخت فیلم ناتمام "جهان پهلوان تختی" پرداخت و‎ ‎گفت:‌ او كارهایش فوق العاده بود و كسی آنها را از یاد نخواهد برد‎. در بخش دوم مراسم، تصاویر سینماگران نسل دوم و‎ ‎فیلم‌های آنها كه در این مجموعه جمع آوری شده است پخش شد‎.

این فیلم‌ها شامل "دختری با كفش‌های كتانی" به‎ ‎كارگردانی رسول صدر عاملی، "میم مثل مادر" رسول ملاقلی پور‌، "اشك سرما‌" عزیز‌‎الله حمید نژاد، "طوفان شن" جواد شمقدری، "باشگاه سری‌" جمال شورجه‌، "آواز‎ ‎گنجشك‌ها" مجید مجیدی و "سوپراستار" تهمینه میلانی می‌شد‎.

در آخرین بخش مراسم، تصاویر فیلم‌های نسل سوم شامل ‎"‎خواب زمستانی" به كارگردانی سیامك شایقی، "روز شیطان" ساخته بهروز افخمی‌، ‎"‎پستچی‌ سه بار در نمی‌زند" ساخته مهدی فتحی‌، "حس پنهان" ساخت مصطفی رزاق كریمی‌، ‎"حقیقت گمشده" به كارگردانی محمد احمدی، "خاموشی دریا" وحید موساییان و "كنعان"‎ ‎ساخته مانی حقیقی پخش شد‎.

- فیلم های برگزیده نسل ها

فیلم های مادر، دلشدگان، هامون، لیلا، ناخدا خورشید، ضیافت و حکم در این مراسم به عنوان فیلم های برگزیده نسل اول معرفی شدند.

فیلم های دختری با کفش های کتانی، میم مثل مادر، اشک سرما، طوفان شن، باشگاه سری، آواز گنجشک ها و سوپر استار نیز به عنوان فیلم های برگزیده نسل دوم معرفی شدند.

فیلم های کنعان، پستچی سه بار در نمی زند، روز شیطان، حس پنهان، حقیقت گم شده، خواب زمستانی و خاموشی دریا نیز به عنوان فیلم های برگزیده نسل سوم معرفی شدند.

در این مراسم از تهیه کنندگان و کارگردانان و هنرمندان این فیلم ها تجلیل بعمل آمد.

پایان بخش این مراسم که نزدیک به سه ساعت ادامه داشت اجرای گروه موسیقی رستاک و قرعه کشی انتخاب برگزیده نسخه نمایش خانگی فیلم "ملک سلیمان" بود. در این قرعه کشی که با حضور محمدرضا عباسیان، مجتبی فرآورده‌، امین زندگانی‌، غلام رضا موسوی‌ و محمدحسن پزشک انجام شد، خانم 25 ساله از تهران برنده خودروی سورن شد که در تماس تلفنی با او توسط امین زندگانی این موضوع به اطلاعش رسید.








:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , اخبار سینما ایران و جهان , تفریح و سرگرمی , سینما ایران و جهان , ,
:: برچسب‌ها: نکوداشت سه نسل از برگزیدگان سینماگران ایران ,



زن، چراغ خانه است
نوشته شده در سه شنبه 24 آبان 1390
بازدید : 1079
نویسنده : منو تو

زن، چراغ خانه است



می گویند زن، چراغ خانه است.
اما
لابد شنیده اید که در همین راستا، بعضی ها طرفدار "چلچراغ" شده اند
و بعضی ها هم تمایل به "صرفه جویی در مصرف برق" دارند!

با این حساب می شود این تعاریف را نیز ارائه داد:

دوست دختر:
چراغ گرد سوز! (در بلاد کفر، آن را GF می گویند. تحقیقات نشان داده این لغت، مخفف عبارت Gerdsooz Fitile (فتیله گردسوز) می باشد که در شرایط اضطراری، روشنایی اندکی می افروزد و خاموش شدنش سه سوته است و یک فوته!)

معشوق:
لامپ مهتابی! (در راستای رمانتیک بودن قضیه!)

همسر موقت:
لامپ کم مصرف!

همسر دائم:
همان چراغ خانه

همسر مطلقه:
لامپ سوخته!

همسر ایده آل:
چراغ جادو! (هردو افسانه اند!)

و اما شعر مرتبط:
با غول چراغ، آرزویی بکنید
از او طلب فرشته خویی بکنید
یک دانه بس است زن، مگر نشنیدید
خواهشا" در مصرف برق صرفه جویی بکنید




:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , دانستنی ها , مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: زن , چراغ خانه است ,