پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تصاویـر زیبـا و دل انگیـز از فصل بـهار
نوشته شده در دو شنبه 29 اسفند 1390
بازدید : 650
نویسنده : منو تو

  تصاویـر زیبـا و دل انگیـز از فصل بـهار


نزدیک بهار که میشه آدم هم بی اختیار مثل طبیعت به جنب و جوش می افته و سعی داره خودشو تغییر بده، نو میشه درست مثل بهار و طبیعتش... واقعا که بهار گل سرسبد فصل هاست درست همونطور که شما دوست عزیز گل سرسبد خوبان خدا هستید ...










:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , عکس طبیعت , ,
:: برچسب‌ها: تصاویـر زیبـا و دل انگیـز از فصل بـهار , گل بهار , بارون بهاری , باران , طبیعت بهاری , ,



تـلویـزیـون و سریـال های نـوروز ۹۱
نوشته شده در دو شنبه 29 اسفند 1390
بازدید : 688
نویسنده : منو تو

تـلویـزیـون و سریـال های نـوروز ۹۱

امسال هم بنا به سنت چند ساله تلویزیون، سریال‌های مختلفی برای تعطیلات نوروزی تدارک دیده که "چک برگشتی"، "جنگ بازی"، "کسی خوابه"، "سیر و سرکه"، "سهمی برای دوست"، "مسیر انحرافی"، "به سوی خوشبختی"، "دختری به نام آهو"، "فراموشی" و مهمانان ویژه از آن جمله‌اند.

حکایت ساخت سریال‌های نوروزی در تلویزیون به دو دهه گذشته برمی‌گردد و امسال نیز پیرو سال‌های گذشته، تلویزیون مدتی است که دست به کار شده و علی‌رغم افت‌ها و ضعف‌هایی که البته بیشتر در آثار ماه رمضانی دیده می‌شود، در هر شبکه چند سریال را در دستور کار قرار داده، البته امسال شبکه شما نیز در کنار سایر شبکه‌ها سریالی را برای نوروز در نظر گرفته که مشروح هر کدام از این آثار در ادامه می‌آید:


شبکه یک

چک برگشتی:
مجموعه تلویزیونی "چک برگشتی" به کارگردانی سیروس مقدم ساخته شده و یکی از گزینه‌های شبکه یک برای پخش نوروزی است. این سریال به گفته مقدم یک داستان اجتماعی با رگه‌هایی از طنز است که اگر طنز آن را بیرون بکشیم، به داستانی تراژدیک تبدیل خواهد شد. سریال "چک برگشتی" با حضور امیر جعفری، هدایت هاشمی، ریما رامین‌فر، هومن برق‌نورد، یوسف صیادی، علی صالحی، امیر حمیدزاده، بهاره رهنما و … ساخته شده است.







:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار سینما ایران و جهان , ,
:: برچسب‌ها: تـلویـزیـون و سریـال های نـوروز ۹۱ , شبکه یک , چک برگشتی , جنگ بازی , کسی خوابه , سیر و سرکه , سهمی برای دوست , مسیر انحرافی , به سوی خوشبختی , دختری به نام آهو , فراموشی , ,



تاریخچـه هفـت سیـن از گذشتـه تا به امـروز
نوشته شده در دو شنبه 29 اسفند 1390
بازدید : 795
نویسنده : منو تو

تاریخچـه هفـت سیـن از گذشتـه تا به امـروز



خوان نوروزی (سفره هفت سین) باید سفید باشد چرا كه نشانه پاكی و سفید بختی و روشنایی است و نیز نشانه جهان بی پایان است كه بارگاه یزدان در آن است. در سفره و یا همان خوان نوروزی مواد و چیدنی‌هایی گذاشته می‌شود كه هركدام نشانه و نمادی از سلامتی، ‌رزق و روزی، زایش، ‌بركت و ... است.


سبزه
شاید زیباترین ویژگی سفره هفت سین را می‌توان به وجود سبزه آن دانست، به این دلیل كه سبزه با رنگ و طراوت خود دلها را شادمان می سازد و با نگریستن به آن طلوع سال جدید را زیباتر می‌كند. در ایران باستان رسم بر این بود كه بیست و پنج روز قبل از نوروز در كاخ پادشاهان دوازده ستون از خشت خام برپا می‌ساختند و بر هر كدام یك نوع غله می‌كاشتند و معتقد بودند اگر سبزه‌ها خوب بروید سال پر بركتی است.

در ایران باستان دانه‌های گندم، جو، برنج، لوبیا، عدس، ارزن، باقلا، نخود و كنجد را بر این ستون‌های خشتی می‌كاشتند و روز ششم فروردین آنها را برمی چیدند و به نشان بركت و باروری در تالارها پخش می‌كردند و معمولا سه قاب از سبزه به نماد اندیشه نیك، گفتار نیك و كردار نیك بر خوان می‌گذاشتند و اغلب كنار آنها گندم، جو و ارزن كه نقش مهمی در خوراك مردم داشتند سبز می كردند تا سبب فراوانی این دانه‌ها در سال جدید گردد.

امروزه نیز آن چیزی كه وجودش بر سر سفره هفت سین ضرورت دارد، سبزه است. مردم یزد از نیمه اسفند به سبز كردن سبزه در كاسه و بشقاب و حتی بر روی كوزه‌های سفالی می‌پردازند. زرتشتیان رویش سبزه را در نوروز نشان تازه شدن زندگی و فصل رویش دانه‌ها كه خود بركت زندگی محسوب می‌شود، می‌دانند. در گذشته زرتشتیان یزد بیشتر "تره تیزك" را كه در گویش خود بدان "ششه" می‌گویند بر روی كوزه‌های سفالی سبز می‌كردند.

دانه‌هایی كه امروزه كشت می‌شود بیشتر گندم و عدس است ولی ماش و تره تیزك را نیز سبز می‌كنند. معمولا تره تیزك را یك شبانه روز خیس می‌كنند سپس آن را در كیسه‌های پارچه‌ای نازك می ریزند و در جایی گرم قرار می‌دهند تا جوانه بزند، جوانه زدن دانه‌ها را در گویش زرتشتیان یزد روز آمدن می‌گویند، بعد از آن كه دانه‌های روز آمده را در بشقاب‌های پهن بی لبه كه معمولا سه عدد و مخصوص كاشتن سبزه هستند، ریختند، روی جوانه‌ها را پرده‌ای از ماسه نرم می‌ریزند و آب می‌دهند تا سبز شود.


:: موضوعات مرتبط: اخبار حوداث , تفریح و سرگرمی , مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: تاریخچـه هفـت سیـن , سبزه , آتشدان (مجمر) , كتاب مقدس , كوزه آب , نان , تخم مرغ , آیینه , سمنو , سنجد , سیر , سركه , سماق , سپند (اسفند) , سكه , انار , ماهی , گل بیدمشك , نارنج , نـوروز 91 مبـارک , هفت سین , 7سین , ,



اسـرار زنـدگی مورچـه ها به روایـت تصویـر !
نوشته شده در پنج شنبه 25 اسفند 1390
بازدید : 465
نویسنده : منو تو

اسـرار زنـدگی مورچـه ها به روایـت تصویـر !


حتما شما هم تاکنون عکس‌های زیبایی از زندگی حشرات دیده اید. اما عکس‌هایی که آندری پاولوف از مورچه‌ها می‌گیرد، کم‌نظیر هستند. برای اینکه این عکاس هنرمند بتواند عکس‌های زیبایی خلق کند، مدت زمان زیادی را صرف آموزش به مورچه‌ها کرده است. در این عکس‌ها، زندگی مورچه‌ها تا حد زیادی به زندگی انسان‌ها تشبیه شده و رابطه دوستی بین خالق عکس و مورچه‌ها نیز به تصویر کشیده شده است. در ادامه آثار هنری در مورد زندگی مورچه‌ها و تلاش آنها برای انجام امور روزمره شان در طبیعت را مشاهده می‌کنید.








:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: اسـرار زنـدگی مورچـه ها به روایـت تصویـر , ,



نمایشـگاه خـودروی ژنـو 2012 برپـا شد
نوشته شده در چهار شنبه 24 اسفند 1390
بازدید : 654
نویسنده : منو تو

نمایشـگاه خـودروی ژنـو 2012 برپـا شد


نمایشگاه خودروی ژنو 2012 امسال از 8 مارس (18 اسفند 1390) در سوئیس برگزار شده و تا 18 مارس میزبان شركت‌های خودروسازی جهان است. این نمایشگاه هشتاد و دومین دوره از اتو شوی ژنو است. در نمایشگاه امسال خودروسازان عمدتا محصولات پاك و دوستدار محیط زیست خود را در معرض دید عموم قرار داده اند. همچنین ركود اقتصادی حاكم بر اروپا باعث شده تا شركت‌های خودروسازی در نمایشگاه ژنو 2012 به فكر نمایش خودروهای ارزان‌تر خود بیفتند. در نتیجه حتی خودروهای دودیفرانسیلی هم كه قرار است در نمایشگاه امسال در معرض دید عموم قرار بگیرند، از نظر اندازه و حجم كوچك‌تر شده‌اند.









:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , عکس ماشین , ,
:: برچسب‌ها: نمایشـگاه خـودروی ژنـو 2012 برپـا شد , ,



بـرترین گوشـی های تلفـن همـراه در سـال 2012
نوشته شده در چهار شنبه 23 اسفند 1390
بازدید : 584
نویسنده : منو تو

بـرترین گوشـی های تلفـن همـراه در سـال 2012

کارشناسان فهرستی از 10 تا از برترین گوشی های تلفن همراه در سال 2012 را تهیه کرده اند که در این ایمیل آنها را از نظر خواهید گذراند.

1. بلک بری کیورو 9360 (BlackBerry Curve 9360)
مدل های کیورو ثابت کرده اند که موفقیت بزرگی برای برند بلک بری محسوب می شوند. کیورو 9360 به عنوان جدیدترین مدل بلک بری فرصت استفاده از ایمیل و کیبورد کیوورتی را در اختیار مشتریان قرار می دهد. در حالیکه قیمت قابل قبولی نیز دارد همچنین سیستم عامل 7 بلک بری روی این مدل اجرا می شود.





2. اچ تی سی سن سیشن ایکس ال(HTC Sensation XL)
این مدل در واقع تکرار کننده موفقیت آن دسته از گوشی های جدید اچ تی سی است که اندازه بزرگی دارند و دارای هدفون های مخصوص به خود هستند. این گوشی دارای نمایشگر4/7 اینچی، بدنه آلومینیومی تک قسمتی و یک دوربین 8مگا پیکسلی است.






:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , دنیای علم و تکنولوژی , ,
:: برچسب‌ها: بـرترین گوشـی های تلفـن همـراه در سـال 2012 , بلک بری کیورو 9360 (BlackBerry Curve 9360) , اچ تی سی سن سیشن ایکس ال(HTC Sensation XL) , موتورلا رازر(Motorola Razr) , نوکیا لومیا800 (Nokia Lumia 800) , سونی اریکسون ایکس پریا آرک اس( Sony Ericsson Xperia Arc S) , بلک بری بولد 9900 (blackbBerry bold 9900) , سامسونگ گالاکسی نکسوس(Samsung Galaxy Nexus) , اچ تی سی سن سیشن ایکس ای( HTC Sensation XE) , اپل آیفون 4 اس(Apple iPhone 4S) , سامسونگ گالکسی اس2 (Samsung Galaxy S2) , ,



سـگ بامـزه ای که در فیـس بوک محبـوب شد !
نوشته شده در سه شنبه 23 اسفند 1390
بازدید : 572
نویسنده : منو تو

سـگ بامـزه ای که در فیـس بوک محبـوب شد !

یک سگ با نژاد پام (پامرانین) جدیدا در اینترنت بسیار مشهور شده است و توانسته توجه بیش از 3 میلیون کاربر را در شبکه های اجتماعی بخود جلب کند. نحوه معروف شدن او هم با ساختن یک صفحه به نام او در فیس بوک توسط صاحبش بود. او در عرض چند روز هزاران نفر را شیفته خود کرد و در حال حاضر میتوان او را در فیس بوک با نام Boo یافت.










:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , عکس حیوانات , ,
:: برچسب‌ها: سـگ بامـزه ای که در فیـس بوک محبـوب شد , فیس بوک , سگ فانتزی , ,



خواننـده‌هایی كه بازیـگر شدنـد!
نوشته شده در سه شنبه 23 اسفند 1390
بازدید : 594
نویسنده : منو تو

  خواننـده‌هایی كه بازیـگر شدنـد!


این روزها بحث شایع اهالی هنر این است كه سینمایی‌ها می‌توانند در حیطه تئاتر وارد شوند یا نه؟ اما حالا ما یك سوال دیگری می‌كنیم: "آیا خواننده‌ها می‌توانند وارد سینما شوند؟" این پرسش را با خواننده‌های مشهوری كه بازی در سینما را تجربه كرده‌اند مطرح كرده‌ایم، این شما و این پاسخ‌های آن ها :


پیام صالحی: بازیگری را هم دوست دارم


پیام صالحی خواننده و نوازنده گروه آریان است. خواننده‌ای كه همچنان در كنار دوستانش در گروه آریان فعالیت می‌كند ولی سال گذشته تصمیم گرفت به تنهایی آلبومی را وارد بازار كند تا شاید خودش را محك بزند. او در فیلمی به نام "یكی از ما دو نفر" به كارگردانی تهمینه میلانی هم بازی كرد. خودش در مورد بازیگری می‌گوید:‌ "فعالیت من در عرصه سینما صددرصد در فعالیت موسیقی من تاثیرگذار بوده است ولی با تمام این تاثیرگذاری نمی‌توانم بگویم كه استقبال مردم و بازتاب كارهایم ربطی به بازی من در آن فیلم داشته است. حرفه خوانندگی باعث شد من با افراد زیادی در سینما آشنا شوم و وقتی كه تصمیم گرفتم بازی كنم همان سابقه خوانندگی باعث بیشتر شناخته شدنم شد."


:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار سینما ایران و جهان , ,
:: برچسب‌ها: خواننـده‌هایی كه بازیـگر شدنـد , پیام صالحی , فرزاد فرزین , رضا یزدانی , محمد رضا گلزار , ,



از دنیای علم و تکنولوژی چه خبر ؟
نوشته شده در سه شنبه 22 اسفند 1390
بازدید : 610
نویسنده : منو تو

  از دنیای علم و تکنولوژی چه خبر ؟



ژاپن تا سال 2050 آسانسور فضایی می سازد‍!


شما در سالن سینما ننشسته یا بر روی مبل راحتی تان لم نداده اید، این هم فیلم پیشتازان فضا یا هر فیلم علمی تخیلی دیگری با آن همه ربات و صفینه و این داستانها نیست! حقیقت آن است که دوستان چشم بادامی مان در حال ساخت یک آسانسور فضایی کاملاً واقعی هستند و امید می رود تا سال 2050 آن را افتتاح کنند! بنا به خبر منتشره در روزنامه یومیوری ژاپن، شرکت ساختمانی اوبایاشی قول داده تا نیمه قرن جاری آسانسوری به ارتفاع 36,000 کیلومتر را به بهره برداری برساند.

این کمپانی قصد دارد تا از لوله های کربن نانو که 20 برابر محکم تر از فولاد هستند، برای ساخت کابل مورد نیاز این آسانسور بهره ببرد. قرار است در ساخت این دستگاه از کابلهایی به طول کلی 96,000 کیلومتر برای بالا و پایین بردن اتاقک آسانسور استفاده شود. بدین ترتیب طول کابل مصرفی چیزی در حدود یک چهارم فاصله زمین تا ماه خواهد بود.



از این گذشته اتاقک این آسانسور ظرفیت 30 نفر را خواهد داشت و با سرعتی در حدود 200 کیلومتر در ساعت مسافت 36,000 کیلومتری بین مبداء و مقصد را طی خواهد کرد. در همین رابطه یکی از اعضای شرکت اوبایاشی اعلام کرده است که: در حال حاضر نمی توانیم رقم دقیقی از هزینه کلی این پروژه را محاسبه و اعلام نماییم. با این وجود، تمام توان خویش را صرف تحقق این رویا خواهیم نمود.

البته با پشتکاری که از دوستان ژاپنی مان سراغ داریم هیچ بعید نیست پیش از تاریخ اعلامی بتوانند آسانسور علمی تخیلی خود را بسازند. ولی نباید از یاد ببریم که بالا و پایین رفتن با این آسانسور نه تنها قدری برای جیب ما گران تمام می شود که احتمالاً باید در صف انتظار طولانی چند صد کیلومتری نیز بیایستیم!

منبع : زومیت




عینک eyeCan سامسونگ امکان کنترل ماوس برای معلولین را فراهم می کند


افراد عادی که توانایی جسمی کافی برای کنترل کامپیوتر از طریق ماوس و کی برد را دارند کمتر به یاد معلولین جسمی می افتند. اما حتی تصور کار کردن با کامپیوتر بدون دست یا بدون استفاده از کی بورد و ماوس دردناک است. واقعا افراد معلول چطور از کامپیوتر استفاده می کنند؟ سامسونگ به تازگی ابزاری به نام eyeCAN معرفی کرده که کاربر تنها با حرکت چشم خود می تواند کامپیوتر را کنترل کند.

eyeCAN در واقع عینک خاصی است که حرکت چشم کاربر را دنبال نموده و آن را به حرکت نشانگر ماوس تبدیل می کند. به کمک این ابزار، افراد ناتوان نیز می توانند نشانگر ماوس را هدایت نموده و از کامپیوتر استفاده کنند. نمونه آزمایشی این ابزار به خوبی کار می کند و سامسونگ امیدوار است در سال جاری آن را بصورت عمومی وارد بازار کند.

منبع : زومیت




:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , دنیای علم و تکنولوژی , ,
:: برچسب‌ها: از دنیای علم و تکنولوژی چه خبر , ,



تصاویر بدون شرح جالب و دیدنی
نوشته شده در دو شنبه 21 اسفند 1390
بازدید : 489
نویسنده : منو تو

تصاویر بدون شرح جالب و دیدنی






:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , عکس جالب , ,
:: برچسب‌ها: تصاویر بدون شرح جالب و دیدنی , ,



تصاویـر جـادویی در عصـر دیجیتـال
نوشته شده در یک شنبه 21 اسفند 1390
بازدید : 585
نویسنده : منو تو


تصاویـر جـادویی در عصـر دیجیتـال


تصاویر جادویی زیر در نگاه اول ثابت به نظر می‌رسند، اما اگر دقت کنید، بخشی یا فردی در این تصویر ثابت بصورت نامحسوسی در حال حرکت است. بخشی که چشم بیننده را به خود جذب کرده و موجب حیرت و تعجب او می‌شود. این سبک جدید از سینما گراف با این که زمان اندکی از شروع این فناوری می‌گذرد ولی طرفداران بسیاری برای خود پیدا کرده است .










:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , دنیای علم و تکنولوژی , ,
:: برچسب‌ها: تصاویـر جـادویی در عصـر دیجیتـال , ,



تصاویری کم نظیر از دنیای حیوانات و پرندگان
نوشته شده در شنبه 20 اسفند 1390
بازدید : 620
نویسنده : منو تو

  تصاویری کم نظیر از دنیای حیوانات و پرندگان









:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , عکس حیوانات , ,
:: برچسب‌ها: تصاویری کم نظیر از دنیای حیوانات و پرندگان , ,



راهـکارهای جـالب، عجیـب و موثـر
نوشته شده در شنبه 20 اسفند 1390
بازدید : 699
نویسنده : منو تو

  راهـکارهای جـالب، عجیـب و موثـر

برای کاهـش دردهای جسمانی


می دانیم که درد جسمانی علامت و نشانه ایجاد مشکل و ناهنجاری در بدن است ضمن اینکه عوامل مختلفی باعث درد و ناراحتی جسمانی می شوند. بطوریکه بعضی از این عوامل موقتی و برخی نیز طولانی مدت و نیازمند دارو و درمان هستند... در این ایمیل ترفند هایی برای شما دوستان پرشین استار بیان خواهد شد که شما با دانستن و بکار بستن آنها، بعضی از دردها را می توانید موقتا کاهش بدهید.

خارش گلو : وقتی کودک بودید، قلقلک دادن زیر بغل شما یک سرگرمی جالب بود. حالا در بزرگسالان هم می توان از این ترفند برای رهایی از مشکل خارش گلو استفاده کرد. وقتی که سلول های عصبی گوش تحریک بشوند، باعث اسپاسم عضلات گلو و گردن شده و در نتیجه شما را از شر خارش گلو راحت می کنند. پس قلقلک دادن گوش، باعث رفع خارش گلو می گردد!

صداهای فراصوت بالاتر از حد آستانه شنوایی را تجربه کنید : اگر در محلی شلوغ و پر سر و صدا هستید، بطرف راست خم شوید و سعی کنید با گوش راست بشنوید! چون گوش راست برای شنیدن حرفهای تند و سریع مناسب تر است و گوش چپ برای تمیز و تشخیص دادن تن های موسیقی، قوی تر است.

بر درد آمپول غلبه کنید : به راحتی با سرفه کردن در حین تزریقات، می توانید درد آمپول را کاهش دهید. البته نه آن سرفه ای که تزریقات چی را چنان بترسانید که منجر به شکستن سرنگ در عضله تان شوید. چراکه سرفه کردن در اصل یک ترفندی است که باعث افزایش سریع و موقتی فشار در قفسه سینه شده و مسیرهای عصبی درد را مسدود می کند.


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: راهـکارهای جـالب , عجیـب و موثـر , ,



پیام جالب شهاب حسینی به اصغر فرهادی
نوشته شده در شنبه 20 اسفند 1390
بازدید : 696
نویسنده : منو تو

پیام جالب شهاب حسینی به اصغر فرهادی


سلام اصغر عزیز، شاید بی مناسبت نباشد که به مثال عهد قدیم و سرداران رشیدی که افتخارات برای این سرزمین رقم زدند، تو را نیز فاتح بزرگ نامید و ...

به گزارش کافه سینما: شهاب حسینی در پی حضور نماینده سینمای ایران در هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار و کسب جایزه اسکار برای "جدایی نادر از سیمین" بعنوان بهترین فیلم خارجی زبان، پیام تبریکی برای اصغر فرهادی نوشته است که متن آن در ذیل می آید :


و تنها اوست یگانه خالق متعال

سلام اصغر عزیز، شاید بی مناسبت نباشد که به مثال عهد قدیم و سرداران رشیدی که افتخارات برای این سرزمین رقم زدند، تو را نیز فاتح بزرگ نامید و سردار تاریخ ساز پهنه فرهنگ و هنر این سرزمین.

خوشحالم که در رکابت بودم برای خدمت به فرهنگ و هنر این سرزمین که مردمان نجیبش را شایستگی بهترین هاست
و عجب داستان پر فراز و نشیبی داشت این سفر بزرگ از نقطه آغاز که از اندیشه ات بر قلمت جاری شد
تا لحظه ای که پرچم نجیب این دیار در یکی از قله های رفیع ادب و فرهنگ و هنر جریان ساز
و تاثیر گذار سینمای جهان به اهتزاز در آمد



:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار سینما ایران و جهان , ,
:: برچسب‌ها: پیام جالب شهاب حسینی به اصغر فرهادی , شهاب حسینی , بالن آرزو , ,



مهمترین عوامل روان‌شناسی محیط کار
نوشته شده در شنبه 20 اسفند 1390
بازدید : 689
نویسنده : منو تو

مهمترین عوامل روان‌شناسی محیط کار

 


شاد بودن نه تنها مراحل زندگی هر فرد را تحت تاثیرات مثبت قرار می دهد بلکه در محیط کار نیز همین شاد بودن در جهت هر چه بهتر انجام شدن کار نقش بسزایی دارد. بطوریکه انرژی مثبتی که از یک فرد شاد انتقال می یابد اثرات معجزه آسایی دارد که نگو و نپرس :

 

افراد شاد، بهتر از دیگران كار می‌كنند:
- افراد شاد، حامل پیام‌ها و رفتارهای شادی‌بخش هستند و در محیط كار، روابط خوبی با همكاران دارند در نتیجه:
- در كار گروهی، همكاری بهتری خواهند داشت.
- اگر مدیر باشند، روابط خوبی با كاركنان دارند.
- اگر در مشاغل اداری و خدماتی باشند، مشتریان راضی‌تر خواهند بود.
- اگر در بخش فروش باشند، میزان فروش بیش‌تری خواهند داشت.


:: موضوعات مرتبط: مجله موفقیت , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: مهمترین عوامل روان‌شناسی محیط کار , افراد شاد , بهتر از دیگران كار می‌كنند , • افراد شاد , بهتر از دیگران كار می‌كنند , قرارداد بين المللي , قرارداد بيمه , قرارداد بيمه ,



تشریحی از محل سکونت ستارگان NBA
نوشته شده در شنبه 20 اسفند 1390
بازدید : 445
نویسنده : منو تو

تشریحی از محل سکونت ستارگان NBA


در بین افراد مشهور و ثروتمند، ورزشکاران به دلیل قرادادهایی که می‌بندند و تیم‌هایی که در آن بازی می کنند بیشتر از بقیه خانه‌های خود را عوض می‌کنند. در این بین خانه ستاره های لیگ بسکتبال آمریکا در سال 2011 جذابیت‌های زیادی دارد که حتی می توان این خانه ها را نظیر قصر پادشاهان نامید.


جرمی لین




قیمت: ماهیانه 13 هزار دلار اجاره
مکان: نیویورک
تعداد اتاق خواب: 2
تعداد حمام و سرویس بهداشتی: 2
مساحت: 110 متر مربع

"جرمی لین" ستاره 23 ساله نیویورک نیکس که به تازگی به این تیم پیوسته است در هتل دابلیو این شهر سوئیتی مجلل را اجاره کرده است و ماهیانه 13 هزار دلار برای آن می پردازد. او هنوز خانه ای در نیویورک برای خود پیدا نکرده است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , , ,
:: برچسب‌ها: تشریحی از محل سکونت ستارگان NBA , ان بی ای , جرمی لین , جرمی لین , نیویورک , مایکل جوردن , کوری مگت , مایک میلر , جیوسن کید , دواین وید , کریس بوش , کارملو آنتونی , کریس هامفریز , آماره استودمیر , ,



بازدید : 672
نویسنده : منو تو

ستـاره‌هایی که تلویزیـون قـدرشان را ندانـست!

اصغر فرهادی، مهران مدیری، رضا عطاران و عموپورنگ که زمانی اعتبار تلویزیون بودند این روزها خارج از خانه اصلی خود هنرنمایی می کنند. وقتی هر سریالی که ساخته می شود با کلی ممیزی های مقطعی و سلیقه ای مواجه می شود رمق و انگیزه ای برای آدم های خلاق و متفکر نمی ماند و آدم هایی مثل این چهار نفر که زمانی منبع اصلی جذب مخاطب برای تلویزیون بودند ترجیح می دهند رسانه مادر خود را ترک کنند و در مدیوم های دیگر فعالیت خود را ادامه دهند. در ادامه به اختصار به پرونده تلویزیونی این چهار نفر و دلایل جدایی آنها از تلویزیون می پردازیم :


اصغرفرهادی

از نویسندگی تا کارگردانی


"اصغر فرهادی" سال هایی که دانشجوی مقطع فوق لیسانس دانشکده تربیت مدرس بود، آرام آرام کارش را در تلویزیون شروع کرد. در همان سال های دانشجویی بود که متن هایی را برای رادیو می‌نوشت. اما همه چیز با "روزگار جوانی" کلید خورد. سریالی که توانست بعد از گذشت دو، سه قسمت به محبوب ترین سریال تلویزیون تبدیل شود. این سریال را "شاپور قریب" کارگردانی می‌کرد. اما آنچه که "روزگار جوانی" را متمایز از بقیه سریال ها می‌کرد، متن هایی بود که توسط نویسنده آن نوشته می‌شد و او کسی نبود جز "اصغر فرهادی"؛ نویسنده جوانی که نامش برای تئاتری ها آشنا بود، اما اهالی سینما و تلویزیون شناختی از او نداشتند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

درباره قدرت فیلمنامه هایی که فرهادی برای این سریال می‌نوشت همین بس که وقتی در میانه سریال و از قسمت سیزدهم، "اصغر توسلی"، تهیه کننده سریال تصمیم به کنارگذاشتن شاپور قریب گرفت و خودش کارگردان سریال شد، هیچ تغییری در کیفیت سریال پدید نیامد. اتفاقی که در سری دوم "روزگار جوانی" افتاد. در فصل دوم این سریال "علی اکبر محلوجیان" جایگزین اصغر فرهادی شد و توسلی براساس فیلمنامه هایی از این فیلمنامه نویس سری جدید سریال پرطرفدار آن سال ها را جلوی دوربین برد، اما همانطور که پیش بینی می‌شد فصل دو "روزگار جوانی" با سوارشدن بر موج موفقیت فصل یک توانست مخاطبان را با خود همراه کند. زوج توسلی و محلوجیان بعد از این و با الگوبرداری از ساختار "روزگار جوانی" سریال "دختران" را ساخت که نتوانست درصدی از موفقیت آن سریال را برایش تکرار کند.


:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار سینما ایران و جهان , ,
:: برچسب‌ها: ستـاره‌هایی که تلویزیـون قـدرشان را ندانـست , اصغرفرهادی , نویسندگی تا کارگردانی , مهران مدیری , رضا عطاران , عمو پورنگ , داریوش فرضیایی , ,



زیبـاترین مـدل های لبـاس عـروس 2012
نوشته شده در شنبه 20 اسفند 1390
بازدید : 949
نویسنده : منو تو



مجله پزشکی
نوشته شده در شنبه 20 اسفند 1390
بازدید : 600
نویسنده : منو تو


.:: نکاتی برای دخترخانم ها در اولین قرار با آقا پسرها ... ::.


فرض کنید برای بار اول، با پسری (همکلاسی، ...) قراری گذاشته اید، قبل از رفتن و روبرو شدن با وی، در صحبتها و ارتباط اولیه چه نکاتی را باید رعایت کنید؟ در این مقاله به یک سری توصیه ها برای برخورد و عملکرد صحیح به شما دخترخانم های محترم، اشاره می کنیم:

ما همواره در پی یافتن عشق حقیقی هستیم و در روابطمان با جنس مخالف، به دنبال دستیابی به آرامش و تفاهم بیشتر می گردیم. معمولاً، بیشتر روابط در ابتدا، لذّت بخش و شیرین است، اما به تدریج با بروز اختلافاتی، رو به شکست می انجامد، از طرفی در ابتدا دوست داریم هر رابطه ای در زندگی ما پایدار باشد، از طرفی دیگر هیچ تضمینی برای تداوم آن وجود ندارد، دخترخانم های محترم، برای تشخیص و تداوم یک رابطه ی مفید، به نکات زیر توجه کنید:

- خودتان باشید؛ مهم ترین نکته در اولین ارتباط با یک پسر، این است که صرفاً خودتان باشید، بیشتر دخترها تحت تأثیر یک سری حرف های عامیانه، ظاهر و رفتار خود را متفاوت از خود واقعیشان، طوری نشان می دهند که مورد پسند پسر قرار گیرند. به یاد داشته باشید، اگر این رابطه ادامه پیدا کند، باید هر دو نفر از نظر تیپ رفتار و ظاهر، به همان صورت که روز اول دیده اند، باقی بمانند، امّا دریغ از آن که، طبع شما دوباره به حالت اول برمی گردد و با تغییر در رفتار و بروز ماهیت اصلی خود، اختلافات آغاز می شود. خیلی ضرورتی ندارد که آرایش و لباس خود را با مدلی خاص و عجیب درست کنید و در مقابل می توانید با ظاهر عادی خود حاضر شوید و در نوع نگاه و رفتارش دقّت کنید که آیا آن پسر شما را همین طوری که هستید پسندیده است یا خیر؟

- دوستانه رفتار کنید؛
اساس هر رابطه بر پایه ی دوستی بنا شده است، بنابراین در ابتدای رابطه سعی کنید، احساسات و افکار او را درک کنید، البته لازم به ذکر است که هر پسری در روابط اولیه به دلیل عدم اطمینان، از بروز حس واقعی و درونی خود امتناع می کند، اما به مرور زمان و یافتن حس اعتماد و دوستی، شما را در احساسات درونی و حقیقی خود سهیم می کند، این خود، عامل اصلی در تداوم رابطه ی شما محسوب می شود.

احساس تملک نکنید؛
برخی دختران در روبطشان، دائماً دوست پسر خود را کنترل می کنند، اینکه کی؟ و به کجا؟ می رود، اگر شما یکی از آنها هستید، همین الان دست از این کار بکشید! بدترین چیزی که هر پسری را فراری می دهد این است که فکر کند کسی آزادی آنها را محدود می کند، حتی اگر دوست دخترشان باشد، در روابط وی با دوست های پسرش او را آزاد بگذارید و کنکاش نکنید، خونسرد باشید و به او زمان دهید تا نسبت به شما دلتنگ شود، در این موقع ناخودآگاه به دنبال شما می آید.

به او اعتماد کنید؛
اعتماد طرفین حکمیست الزامی در روابط دختر و پسر، هر گونه بدبینی در یکی از طرفین، ارتباط را به نابودی می کشاند، حس اطمینان را در خود تقویت کنید، به یاد داشته باشید از ابتدای رابطه، با کنکاش و سوالهای بی مورد در روابط وی با دیگران (مثل، صحبت با همکار خانم یا ...)، حس علاقه وی به شما هر روز کم تر می شود. البته همواره نظاره گر خوبی باشید و در صورت مشاهده ی علائم قطعی و اطمینان از خیانت در وی، مسئله را جدی بگیرید و با او برخورد کنید.

دخترانه رفتار کنید؛
رفتار دخترانه و ناز کردن برای دختران، همیشه مورد پسند پسران بوده است، اما فراموش نکنید بطور متعادل، در صورت افراط در این رفتار، در ذهن پسر افکار منفی شکل می گیرد و به نوعی دلزده می شود.

از بحث و جدل های بی مورد خودداری کنید؛
یکی از عمده دلیل های جدایی زوج ها، بحث و دعوا در مورد مسائلی است که در نهایت بسیار بی ارزش و احمقانه است! همواره به یاد داشته باشید که شما و دوست پسرتان، دو شخصیتی متفاوت با معیارها و صفاتی متفاوت هستید، بنابراین نمی توانید هیچ کدام از شما دقیقاً مثل دیگری رفتار کنید! اگر به تفاوت خصائص هر انسان با دیگری اعتقاد داشته باشید، با بکارگیری آن در رفتارتان همواره می توانید رابطه ای به دور از جنجال داشته باشید.

علاوه بر نکات فوق، در ابتدای رابطه، انتظار نداشته باشید که دوست پسرتان قول رابطه ای طولانی و تعهد زمان خاصّی را برای شما بدهد، چرا که این خواسته و مدت دوام این دوستی، تنها با گذشت زمان و چگونگی رشد آن رابطه نمایان می شود.

منبع : مردمان


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: نکاتی برای دخترخانم ها در اولین قرار با آقا پسرها , نکاتی برای دخترخانم ها در اولین قرار با آقا پسرها , هنگام عصبانیت شکلات بخورید , چند عادت خوب برای یک خواب خوب , روش های موثر برای مراقبت از مفاصل , توصیه های نوروزی برای خرید کفش عید , ,



مجله پزشکی
نوشته شده در شنبه 20 اسفند 1390
بازدید : 680
نویسنده : منو تو


.:: راه های مراقبت از پوست خشک ::.


پاکسازی شبانه پوست امری ضروری است. پوست حساس صورت در طول فعالیت های روزانه، آغشته به انواع مواد آرایشی، کرمهای ضدآفتاب، باکتری های پوستی، سلولهای مرده، خاک و چربی می گردد آنها می توانند با بستن منافذ پوست سبب التهابات پوستی شوند. اما نکته ی مهم در شستشوی روزانه پوست این است که این کار را به درستی انجام دهید برای مثال شستشو با مواد پاک کننده زبر و نامناسب سبب تحریکات پوستی می شود. همچنین هنگام صبح برای شستن صورت نیازی به استفاده از مواد شوینده نیست و تنها آب بهترین شستشو برای صورت است.

- پاک کننده ها، صابونی و غیر صابونی


پاک کننده های خشن و قوی صابونی می توانند لایه چربی طبیعی پوست صورت را از بین ببرند و سبب خشکی، سوزش و التهاب در پوست شوند. پاک کننده های غیرصابونی هم که درصد کمی صابون دارند و خفیف تر هستند بیشتر توصیه میشوند مگر در مواردی که پوست فرد به شدت چرب باشد که با مشورت پزشک صابون مناسب را استفاده می کند.

- ویژگی پاک کننده های صابونی


زمانی که شما دارای پوستی خشک باشید، استفاده از یک پاک کننده ی ملایم با درصدی از مرطوب کننده در آن، میتواند بهترین گزینه برای داشتن پوستی لطیف و تمیز باشد. اگر بعد از شستشو با مواد پاک کننده، پوستتان خشک، ملتهب و یا دچار خارش شد سعی کنید محصولی دیگر را امتحان کنید و چه بهتر که با پزشک مشورت داشته باشید.

- معایب برخی از پاک کننده ها


علاوه بر اینکه درصد صابون پاک کننده ها باید کم باشد بهتر است که از محصولی استفاده شود که عاری از هر اسانس و عطر، یا مواد شیمیایی والکل باشد. تا حد ممکن از صابونهای ضدباکتری و یا صابونهای دارای حاوی اسید گلیکولیک که خاصیت لایه برداری دارند استفاده نکنید زیرا سبب خشکی شدید پوستتان میگردند.

- ارتباط آب و پوستهای خشک

دوش گرفتن و حمام سبب طراوت و شادابی پوست می گردد اما همچنین می تواند سبب از بین بردن چربی طبیعی پوست و خشک شدن آن گردد. آب داغ همیشه چربی ها را زودتر از آب ولرم از بین می برد. بنابراین بهتر است که بیشتر از ۱۰ دقیقه حمام طول نکشد و با آب ولرم پوستتان را شستشو دهید. همیشه در حمام را بسته نگه دارید این کار به مرطوب نگه داشتن حمام و رطوبت پوست شما کمک خواهد کرد.

- راحتی از لایه برداری (اسکراب) پوست


یک خبر خوب: اگر شما پوستی خشک دارید دیگر خیالتان از بابت لایه برداری و خرید کرمهای مختلف و مالش روزانه پوست راحت است. ماساژ و لایه برداری پوست شما را تحریک میکند، حتی استفاده از لیف ها و اسفنج های زبر نیز برای شما مضر خواهد بود. بهترین راه برای شستن صورتتان در واقع همان راحت ترین راه است شستن با دستها!

- خیس کردن دستها و صورت با آب ولرم


از آنجا که شما باید با دستهایتان کار کنید اول آنها را شسته سپس دستها و صورت خود را با آب ولرم مرطوب و خیس کنید نگران این نباشید که آیا آب برای خوب کف کردن صابون یا شوینده تان کافی است یا نه زیرا هدف شما داشتن پوستی نرم و انعطاف پذیر است نه پوستی که هنگام شستن جیرجیر کند.

- گام بعدی استفاده از پاک کننده مناسب صورت


بعد از اینکه صورتتان را با آب مرطوب کردید مقداری از پاک کننده مناسب پوستتان را در کف دستتان بریزید سپس به آرامی روی صورت بمالید و با نوک انگشتان و حرکات دایره وار ماساژ دهید، اما مراقب اطراف چشمتان باشید که این نواحی را ماساژ ندهید حتی به آرامی! زیرا در دراز مدت سبب زودتر چروک شدن پوست این نواحی می شود.

- دستکاری صورت ممنوع!

هیچگاه سعی نکنید صورتتان را بدون آب و به صورت خشک پاک کنید، زیرا ماساژ و کشیدن حوله یا پد روی صورتتان سبب تحریک و التهابات پوستی می شود در عوض برای تمیز کردن چربی اضافی پوستتان میتوانید صورت خود را ابتدا با آب شستشو دهید و سپس با یک حوله ی پنبه ای تمیز و یا لیف های مخصوص صورت به آرامی تمیز کنید.

- لایه برداری آسان


لایه برداری سبب از بین رفتن سلولهای مرده پوست می شود و اجازه میدهد که مرطوب کننده ها بهتر به پوستتان نفوذ کنند. اما مالش پوست به وسیله اسکراب ها خشکی پوستتان را تشدید خواهند کرد و سبب پوسته پوسته شدن پوستتان می شوند. بنابرای تنها لایه برداری توسط لیف های مخصوص با دانه های مصنوعی کمتر به پوستتان آسیب نمی رسانند. لایه برداری هیچگاه نباید سبب آسیب ولو جزئی در پوستتان شود در غیر این صورت از لایه بردارهای خفیف تری استفده کنید.

- مرطوب کردن، مرطوب کردن، مرطوب کردن


مرطوب کننده ها علاوه بر این که پوستتان را مرطوب نگه می دارند سبب آبرسانی مناسب نیز میشوند. استفاده از مرطوب کننده مناسب ۲ یا ۳ بار در طول روز امری ضروری است. طریقه ی درست استفاده از مرطوب کننده ها هم به این صورت است که بعد از شستشوی صبح و شب خود به مدت ۳ دقیقه مرطوب کننده را روی پوستتان بمالید تا کاملا جذب پوستتان شود. به علاوه فراموش نکنید که در طول روز هم از مرطوب کننده استفاده کنید.

- ویژگی یک مرطوب کننده خوب


برای پوست های خشک استفاده از کرم های مرطوب کننده و روغن ها گزینه مناسب تری از لوسیون ها هستند. "هموکتانها" مانند گلیسرین و پروپیلن گلیکول ها سبب به دام انداختن آب ها در لایه داخلی پوست و آب رسانی بهتر پوست میشوند. همچنین امولسیون هایی مانند وازلین، لانولین، روغن های معدنی و دایمتیکون ها با تشکیل لایه ای محافظ بر روی پوست مانعخشکی پوست میشوند و رطوبت پوست را به طور کامل حفظ میکنند پس برای داشتن پوستی سالم نیازی به مواد شیمیایی نیست.

- معایب برخی از مرطوب کننده ها


برای پوستهای خشک که معمولا حساس هم هستند بهتر است از مرطوب کننده های حاوی اسانس و عطر استفاده نکنید همچنین قبل از استفاده از مرطوب کننده بر روی پوست صورتتان ابتدا چند روز آن را بر روی پوست ساعد تان امتحان کنید و اگر هیچ کدام از علایم حساسیت مانند خارش، قرمزی، سوختگی را نداشتید به راحتی استفاده کنید.

منبع : سلامت نیوز
 

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: نوشیدنی های مفید برای کودک شما , آسیب های تماشای تلویزیون توسط کودکان , راه های مراقبت از پوست خشک , ماهی های خورموسی را نخورید , نجات از تیغ ماهی با زیتون , کف پایم ترک ترک است , ,